Екипна ефективност и комуникация

“Една група става екип когато всеки член е достатъчно сигурен в себе си и своя принос, за да възхвалява уменията на другите.”

Добрите продукти и услуги са изработени и доставени  от  добри екипи. Да се работи в успешен и щастлив екип е изключително удовлетворяващо. Атмосферата на сътрудничество, лекотата в постигането на големи резултати и усещането за значимост и принадлежност към един успешен екип е много привлекателно. Да се работи като част от такива екипи е мечта на всеки човек и организация.

Този интерактивен курс се фокусира върху трансформиране на група от хора в екип от мотивирани индивиди, които работят спокойно за една обща цел. Участниците се запознават с понятието за Екипни Роли и проучват различни начини за разпознаване и установяване на своите роли в екипа. Тези познания дават възможност на членовете на екипа да изпълняват ролите и отговорностите си в екипа и да избягват пропуски и припокриване на функции.

В края на този курс, участниците ще могат да:
§    Определят как прогресират екипите във времето и как това влияе върху  членовете на екипа и стила на управление на лидерите  
§    Оценяват баланса на екипа на база Екипни Роли и използват систематични методи за повишаване ефективността на комуникацията между екипите
§    Използват съпричастна комуникация и да повишат разбирането си за емоционални умения
§    Дават конструктивна обратна връзка и ефективно да изказват похвала като обръщат внимание на вербалната и невербалната комуникация
§    Открият какво знаят за себе си и какво мислят  другите за тях

Учебният курс включва 7 основни МОДУЛА (ТЕМИ):

Модул 1 „Същност на екипа”
Модул 2 „Етапи на формиране и развитие на екипа”
Модул 3 „Комуникация в екипа”
Модул 4 „Инструменти за комуникация в екипа”
Модул 5 „Екипни роли”
Модул 6 „Ефективност на екипа”
Модул 7 „Управление на екипи”

Този курс отговаря на две нужди и респективно може да бъде развит и изнесен в две посоки, като две опции:

  1. Първата е  че това е обучение по серия теоритични въпроси за идеалния екип, последвано от упражнения.
  2. Втората е включването на хората в серия от упражнения така, че да натрупат споделени преживявания и накрая да се чувстват повече като екип.

    Със съдържанието на този курс, можете да постигнете и двете опции. Първият модел е идеален за членове на екип, които са работили заедно в миналото и сега желаят да направят своята комуникация по-ефективна и да елиминират лошите навици, които може да са възникнали. Втората опция е по-подходяща за новосформиран екип.
     

Идеални Екипи

§   Какви са предимствата на работата в екип и защо трябва да ви е грижа?

§   Кои са трите основни управленски отговорности и какво означава това за членовете на екипа?

§   На кои три елемента трябва да се обърне внимание, за да не се получи един нефункционален екип?

Цикълът на Живот на Екипа

§   Как се развиват екипите във времето?

§   Колко бързо могат да се придвижат екипите от една фаза към друга в посока идеалния екип?

§   Кои са идеалните лидерски стилове за един идеален екип?

Екипни Роли

§   Какви роли поема всеки член от екипа и как това се отразява на останалата част от екипа?

§   Кои са положителните и отрицателните качества на  тези роли?

§   Какви са примерите за тези роли?

§   Какви комбинации от роли трябва да имате в един идеален екип?

§   Кои типове хора са подходящи за съответните типове роли?

 Мрежови Ефект

§   Как да се визуализират каналите на комуникация в екипа?

§   Как да се идентифицират изолираните, претоварените, недостатъчно натоварените, критичните и други видове членове? Какво означава това за екипа?

§   Кои са структурните компоненти на екипа и какъв е техния принос за успеха на екипа?

Емоционална Интелигентност (EQ)

§   Как се съизмерва IQ спрямо EQ в екипите?

§   Какво е съпричастност?

§   Как да извършваме съпричастна комуникация?

§   Как да даваме и получаваме обратна връзка?

§   Как да изказваме похвала?

§   Как да се възползваме от невербалната комуникация и езика на тялото?

Екипен Коучинг

§   Как систематично да се управляват екипи на базата на тяхната зрялост? 

§   Как да насърчаваме екипите да решават проблемите колективно?

§   Как да повишим ефективността на екипа чрез партньорски-към-партньорски или мениджърски коучинг и какви техники да използваме за увеличаване на сплотеността, доверието и професионализма в екипите? 

Цялостният учебния курс е създаден, за да накара хората да взаимодействат помежду си. В резултат на това, курсът е предназначен да запознае участниците с теорията посредством практика. Всяко понятие обяснено в курса е последвано от релевантно упражнение, което обучаващите могат да използват, за да преживеят и разберат в дълбочина значението на всяка ключова тема.

 

МОЛЯ, свържете се с нас, за да ви дадем повече информация, или да ви изпратим оферта!

 

 

 

 

TOP