Екипна ефективност и комуникация
“Една група става екип когато всеки член е достатъчно сигурен в себе си и своя принос, за да възхвалява уменията на другите.”
Добрите продукти и услуги са изработени и доставени от добри екипи. Да се работи в успешен и щастлив екип е изключително удовлетворяващо. Атмосферата на сътрудничество, лекотата в постигането на големи резултати и усещането за значимост и принадлежност към един успешен екип е много привлекателно. Да се работи като част от такива екипи е мечта на всеки човек и организация.
Този интерактивен курс се фокусира върху трансформиране на група от хора в екип от мотивирани индивиди, които работят спокойно за една обща цел. Участниците се запознават с понятието за Екипни Роли и проучват различни начини за разпознаване и установяване на своите роли в екипа. Тези познания дават възможност на членовете на екипа да изпълняват ролите и отговорностите си в екипа и да избягват пропуски и припокриване на функции.
В края на този курс, участниците ще могат да:
§ Определят как прогресират екипите във времето и как това влияе върху членовете на екипа и стила на управление на лидерите
§ Оценяват баланса на екипа на база Екипни Роли и използват систематични методи за повишаване ефективността на комуникацията между екипите
§ Използват съпричастна комуникация и да повишат разбирането си за емоционални умения
§ Дават конструктивна обратна връзка и ефективно да изказват похвала като обръщат внимание на вербалната и невербалната комуникация
§ Открият какво знаят за себе си и какво мислят другите за тях
Учебният курс включва 7 основни МОДУЛА (ТЕМИ):
Модул 1 „Същност на екипа”
Модул 2 „Етапи на формиране и развитие на екипа”
Модул 3 „Комуникация в екипа”
Модул 4 „Инструменти за комуникация в екипа”
Модул 5 „Екипни роли”
Модул 6 „Ефективност на екипа”
Модул 7 „Управление на екипи”
Този курс отговаря на две нужди и респективно може да бъде развит и изнесен в две посоки, като две опции:
- Първата е че това е обучение по серия теоритични въпроси за идеалния екип, последвано от упражнения.
- Втората е включването на хората в серия от упражнения така, че да натрупат споделени преживявания и накрая да се чувстват повече като екип.
Със съдържанието на този курс, можете да постигнете и двете опции. Първият модел е идеален за членове на екип, които са работили заедно в миналото и сега желаят да направят своята комуникация по-ефективна и да елиминират лошите навици, които може да са възникнали. Втората опция е по-подходяща за новосформиран екип.
Идеални Екипи
§ Какви са предимствата на работата в екип и защо трябва да ви е грижа?
§ Кои са трите основни управленски отговорности и какво означава това за членовете на екипа?
§ На кои три елемента трябва да се обърне внимание, за да не се получи един нефункционален екип?
Цикълът на Живот на Екипа
§ Как се развиват екипите във времето?
§ Колко бързо могат да се придвижат екипите от една фаза към друга в посока идеалния екип?
§ Кои са идеалните лидерски стилове за един идеален екип?
Екипни Роли
§ Какви роли поема всеки член от екипа и как това се отразява на останалата част от екипа?
§ Кои са положителните и отрицателните качества на тези роли?
§ Какви са примерите за тези роли?
§ Какви комбинации от роли трябва да имате в един идеален екип?
§ Кои типове хора са подходящи за съответните типове роли?
Мрежови Ефект
§ Как да се визуализират каналите на комуникация в екипа?
§ Как да се идентифицират изолираните, претоварените, недостатъчно натоварените, критичните и други видове членове? Какво означава това за екипа?
§ Кои са структурните компоненти на екипа и какъв е техния принос за успеха на екипа?
Емоционална Интелигентност (EQ)
§ Как се съизмерва IQ спрямо EQ в екипите?
§ Какво е съпричастност?
§ Как да извършваме съпричастна комуникация?
§ Как да даваме и получаваме обратна връзка?
§ Как да изказваме похвала?
§ Как да се възползваме от невербалната комуникация и езика на тялото?
Екипен Коучинг
§ Как систематично да се управляват екипи на базата на тяхната зрялост?
§ Как да насърчаваме екипите да решават проблемите колективно?
§ Как да повишим ефективността на екипа чрез партньорски-към-партньорски или мениджърски коучинг и какви техники да използваме за увеличаване на сплотеността, доверието и професионализма в екипите?
Цялостният учебния курс е създаден, за да накара хората да взаимодействат помежду си. В резултат на това, курсът е предназначен да запознае участниците с теорията посредством практика. Всяко понятие обяснено в курса е последвано от релевантно упражнение, което обучаващите могат да използват, за да преживеят и разберат в дълбочина значението на всяка ключова тема.
МОЛЯ, свържете се с нас, за да ви дадем повече информация, или да ви изпратим оферта!