Управление на хора и изграждане на екипи
ЕКИПЪТ КАТО СРЕДСТВО ЗА ПОСТИГАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ
Екипно взаимодействие и характеристика на високо ефективните екипи;
Теории и модели за екипната работа;
Причини и стратегия за сътрудничество;
Структура на ефективните екипи, поведени и роли, постигане на синергия и продуктивен климат в екипа;
Роля на лидера на всеки етап от изграждане на екипа, нагласи и поведение, ориентирано към екипен резултат, създаване на очаквания, “договаряне”;
Идеални Екипи
- Какви са предимствата на работата в екип и защо трябва да ви е грижа?
- Кои са трите основни управленски отговорности и какво означава това за членовете на екипа?
- На кои три елемента трябва да се обърне внимание, за да не се получи един нефункционален екип?
Цикълът на Живот на Екипа
- Как се развиват екипите във времето?
- Колко бързо могат да се придвижат екипите от една фаза към друга в посока идеалния екип?
- Кои са идеалните лидерски стилове за един идеален екип?
Екипни Роли
- Какви роли поема всеки член от екипа и как това се отразява на останалата част от екипа?
- Кои са положителните и отрицателните качества на тези роли?
- Какви са примерите за тези роли?
- Какви комбинации от роли трябва да имате в един идеален екип?
- Кои типове хора са подходящи за съответните типове роли?
Мрежови Ефект
- Как да се визуализират каналите на комуникация в екипа?
- Как да се идентифицират изолираните, претоварените, недостатъчно натоварените, критичните и други видове членове? Какво означава това за екипа?
- Кои са структурните компоненти на екипа и какъв е техния принос за успеха на екипа?
Екипна Емоционална Интелигентност (EQ)
- Как се съизмерва IQ спрямо EQ в екипите?
- Какво е съпричастност?
- Как да извършваме съпричастна комуникация?
- Как да даваме и получаваме обратна връзка?
- Как да изказваме похвала?
- Как да се възползваме от невербалната комуникация и езика на тялото?
Екипен Коучинг
- Как систематично да се управляват екипи на базата на тяхната зрялост?
- Как да насърчаваме екипите да решават проблемите колективно?
- Как да повишим ефективността на екипа чрез партньорски-към-партньорски или мениджърски коучинг?
- Какви техники да използваме за увеличаване на сплотеността, доверието и професионализма в екипите?
ЕФЕКТИВНА КОМУНИКАЦИЯ
Яснота и прецизност при комуникацията
Фактори, които влошават качеството на общуване в организацията
„Чувствам” и „мисля”, активно слушане и „Аз послание”
Вербална и невербална комуникация
4 комуникационни стила и как да ги използваме в работата си
Обратна връзка – даване и получаване
Правила за даване и получаване на обратна връзка
Конфликти и преговори
Конфликти – генезис на конфликта, типове, условия и последици
Теория на асертивното поведение
4 културни елемента при преговарянето (властова дистанция, избягване на неизвестното, индивидуализъм, конкурентност)
Комуникации в организацията – бариери и трудности, стратегии за справяне
Идкуство срещу Умение в процеса на комуникция
АЗ и НИЕ нагласи в процеса на комуникация